Určitě jste se už na Facebooku setkali s různými reklamami. Tedy pokud tu máte svůj zřízený účet. A jakkoliv se Facebook tváří, že vám nabízí hlavně to, co souvisí s vašimi preferencemi, s tím, kdo jste, odkud jste a co nás tu zajímá především, je skutečností, že vám sem vnucuje i reklamy, které jsou zcela zcestné. Které nemají s vašimi zájmy a vaší činností na této síti nic společného. Prostě si někdo zaplatil, abyste je dostali, a tak vám přicházejí. A protože je Facebook jenom nemyslící stroj, vysvětluje si jakoukoliv interakci s těmito nabídkami jako váš zájem. A i když tu pošlete toho inzerujícího do určitých tělesných partií, bere to jako zájem a podobných reklam přibude.
Mezi reklamami a příspěvky, které se na Facebooku množí jako houby po dešti, jsou samozřejmě i nejrůznější nabídky investic. Z nichž můžu na základě vlastních zkušeností zmínit třeba investiční možnosti související s firmou nabízející možnosti saunování, investice do nemovitostí zajištěné třeba zámky nebo hrady, investice do dluhopisů, do ryze české výroby léků a zdravotnické techniky atd.
Může to vypadat i docela dobře a zajímavě. Ale přesto na takové nabídky nereaguji. A jsem si jistý, že dobře dělám.
V nejednom případě mě odradí už i jenom pravopis nebo jazyková úroveň. Ten, kdo neumí napsat ani pár úvodních motivujících slov bez chyb nebo použil mizerný překladač či umělou inteligenci, není podle mého názoru hoden zájmu. Když nakládá s naším jazykem tak macešsky, bude to s mými penězi lepší? Věru nevím.
A záruka v podobě nepostavené nemovitosti nebo nějakého hradu? Může na první pohled vypadat zajímavě. Ale co když se peníze rozplynou v nenávratnu? Zahojím se na nepatrném podílu na staveništi nebo historickou ruinou, kterou si budu nárokovat s neznámo kolika dalšími poškozenými? Výhra to v žádném případě nebude.
A tak dávám od podobných nabídek ruce pryč. A myslím, že dobře dělám.